loading...

از همه چی

بازدید : 154
يکشنبه 2 آذر 1399 زمان : 13:53

تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۳ (Microsoft Surface Pro 3) با طراحی مجددی روبرو بوده است. این دستگاه سرفیس مایکروسافت نازک تر، سبک تر و حتی متنوع تر از قبل شده است. آیا Surface Pro 3 می تواند جانشینی برای لپ تاپ های مدرن شود؟

لپ تاپ استوک

اگر قبلا تبلت سرفیس پرو ۲ (Surface Pro 2) را بررسی کرده باشید متوجه نقاط قوتی همچون تطبیق پذیری، کارایی، صفحه نمایش و کیفیت ساخت و قلم دیجیتایزر و غیره شده اید اما وزن آن تا حدودی سنگین است و قسمت زیر آن داغ می شود و مهمتر از همه وقتی هم که لوازم جانبی همراه آن را برای خرید در نظر می گیرید قیمت بالا می رود. شاید هیچ وقت بازخورد محدود کلیدهای آن را هم دوست نداشته باشید. هیچ سرفیسی تا به امروز دستگاهی بزرگ برای استفاده روی پاها نبوده است و مسلما یکی از قابلیت های مهم که می تواند گزینه ای برای جایگزین شدن لپ تاپ ها باشد را هم چندان از دست نداده است.

با توجه به این گفته ها شاید از خودمان سوال کنیم که چه چیزی باعث جذاب شدن این تبلت های مایکروسافت شده است. گرچه عملکرد لپ تاپ ها بسیار ارزشمند هستند اما تبلت های که توسط مایکروسافت طراحی شده اند به قدری هوشمند طراحی شده اند که می توانند با اولترابوک ها وارد رقابت شود. بنابراین ممکن است ایجاد یک تحول کاربردی اکثر نقص های مدل های قبلی را بر طرف کند. به این ترتیب مایکروسافت با تولید تبلت سرفیس پرو ۳ که دارای وزنی حدود ۱۰ درصد سبک تر، صفحه نمایش ۱٫۴ اینچ بزرگتر (با وضوح ۳۳ درصد بیشتر و نسبت تصویر ۲:۳) و طراحی مجدد کاملا ارگونومی تا حدودی توانسته است بر معایب تبلت سرفیس پرو ۲ فائق آید. با وجود اینکه هنوز چیپست و پیکربندی یکسانی دارد، اما نوید دهنده عمر باتری بهتر است.

برای تایید این گفته ها ما در این بخش از محصولات آراک استوک مدل تبلت سرفیس پرو ۳ که به پردازنده Core i5-4300U اینتل، ۴ گیگابایت رم دو کاناله مجهز است را مورد بررسی قرار خواهیم دارد.

بدنه تبلت Surface Pro 3

Surface Pro 3 هنوز هم یکی از جدیدترین طراحی های اطراف ما را دارد. این دستگاه از یک پوشش منیزیمی زیبا و محکم برخوردار است و به جای وزن ۹۱۵ گرمی که قبلا وجود داشت دارای ۸۱۰ گرم وزن می باشد. این کاهش وزن و طراحی زیبا می توانند احساس رضایت شما را به سادگی جلب کنند. از اسلات های ظریف تا پورت ها و دکمه ها که با دقت بالایی در مناسبترین جا قرار گرفته اند موجب شده اند که یک دستگاه قابل توجه در کلاس خود را شاهد باشید.

گرچه سرفیس پرو ۳ قابل حمل تر از سرفیس پرو ۲ است اما در ابتدا ابعاد آن ممکن است شما را غافلگیر کند. در حالی که سرفیس پرو ۲ (SP2) از صفحه نمایش ۱۰٫۶ اینچی با نسبت تصویر ۹:۱۶ استفاده می کند. سرفیس پرو ۳ (SP3) از صفحه نمایش بزرگتر ۱۲ اینچ و نسبت تصویر ۲:۳ استفاده می کند. این تبلت مایکروسافت همچنین دارای ابعاد ۲۹۲٫۱×۲۰۱٫۵ میلیمتر است که نسبت به سرفیس پرو ۲ که دارای ابعاد ۲۷۵×۱۷۳ میلیمتر است ابعاد بیشتری را ارائه می دهد اما با این وجود ضخامت آن به طور قابل توجهی (حدود ۳۳ درصد) کاهش پیدا کرده است چون که ضخامت ۹٫۱ میلیمتری آن نسبت به ضخامت ۱۴ میلیمتری سرفیس پرو ۲ بسیار کمتر است. در کل این میزان ابعاد نسبت به صفحه نمایش بزرگتری که وجود دارد قابل توجه است و باعث شده باریکترین تبلت مایکروسافت را در اختیار داشته باشید.بدنه به طور کامل دوباره طراحی شده است تا بتواند اولین تفاوت عمده خود را ایجاد کند. شما می توانید شاهد استفاده از فلز سیاه و خاکستری مایل به نقره ای را در رنگ بندی دستگاه باشید. طراحی جدید استند که Kickstand نامیده می شود نیز بسیار متنوع تر از گذشته است، در حالی که Kickstand سرفیس پروهای قبلی مخصوصا SP2 فقط از دو موقعیت متفاوت پشتیبانی می کنند Surface Pro 3 می تواند از زاویه ۳۵ درجه تا تقریبا ۱۴۵ درجه باز شود.

انجام این کار از طریق یک مجموعه بسیار سفت و سخت از لولاها که بعد از اولین ارزیابی تقریبا به نظر می رسد بیش از حد سفت است انجام می شود و گاهی به نظر می رسد که این دستگاه قرار نیست باز شود. یک نوار کوچک فلزی مسطح در امتداد دو انتهای پایه Kickstand به پایین کشیده شده است که باعث ایجاد پایداری و محافظت بیشتر برای لبه های فلزی می شود. همه اینها نشان دهنده یک مهندسی دقیق است که باعث شده است این دستگاه بسیار جذاب از فناوری های مدرن استفاده کند.

اگر جایی از دستگاه وجود دارد که تحت ستم واقع شده باشد نگهداری دستگاه است. سرفیس پرو ۳ در اینجا هیچ پیشرفتی نداشته است. این همان موضوعی است که باعث می شود تعمیر و ارتقاء مانند نسخه قبلی امری غیر ممکن تلقی شود. یک نکته دیگر که در مورد طراحی وجود دارد عملکرد مبتنی روی پا است. نوار فلزی فوق الذکر هنگام قرار دادن تبلت روی یک سطح صاف می ایستد اما برای قرار گرفتن روی پاها مشکلاتی را ایجاد می کند.

اتصالات Surface Pro 3

در زمینه اتصالات باید گفت که دستگاه Surface Pro3 نسبت به نسخه قبلی تغییر چندانی نداشته است. در قسمت پایین دستگاه پورت استیشن Doking را مشاهده می کنید در حالی که در قسمت بالا دکمه پاور قرار گرفته است. در سمت چپ راکر صدا و پورت کومبو صدای ۳٫۵ میلیمتری قرار گرفته که برای اتصال هدفون و میکروفون می توانید از آن استفاده کنید، در سمت راست هم پورت شارژ، پورت USB 3.0، پورت Mini-DisplayPort؛ کارت خوان SDXC که در زیر kickstand قرار گرفته است را می توانید پیدا کنید.

گرچه سرفیس پرو ۳ به گونه ای طراحی شده است که جدا از لوازم جانبی بهترین کار را داشته باشد، اما پورت Doking تغییر نکرده و بنابراین Type Cover قدیمی شما هنوز قابل استفاده است. از طرف دیگر ما می توانیم دستگاه های ذخیره سازی اکسترنال USB 3.0 را به سرفیس پرو ۳ مایکروسافت وصل کنیم و قدرت کافی برای استفاده از هاردهای قابل حمل را در اختیار داشته باشیم.

ارتباطات

Surface Pro 3 دارای یک کنترلر شبکه Marvell AVASTAR Wireless-AC 2×2 است که دارای بلوتوث ادغام شده نسخه ۴٫۰ است. ما سرعت اتصال و عملکرد واقعی و همچنین قابل اطمینان را در فواصل مختلفی از روتر ایسوس مدل RT-AC68U و همچنین روتر تی پی لینک تجربه کردیم. لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E7440 که همراه با Intel Dual Band Wireless-AC 7260 است سرعت اتصال مشابه با سرفیس پرو ۳ را ارائه می دهد و قابلیت اطمینان هرگز مشکل ساز نبوده است.

با وجود ایتکه تنها پورت USB موجود را استفاده می کند اما میاکروسافت نسخه جدیدی از آداپتور سرفیس اترنت را به فروش می رساند که حداکثر سرعت اتصال ۱ گیگابیت در ثانیه را در اختیار شما قرار می دهد گرچه با کمی جستجو می توانید گزینه های دیگری که دارای هزینه کمتری هستند را هم پیدا کنید.

تبلت مایکروسافت سرفیس ۳ پرو دارای دو دوربین است که هر کدام از وضوح ۵ مگاپیکسل پشتیبانی می کنند، که یکی در جلو و یکی هم در پشت دستگاه واقع شده است. در مقایسه با دوربین های با رزولوشن ۷۲۰p مدل قبلی؛ این دوربین ها عالی هستند اما در واقع از نظر کیفیت با بسیاری از دوربین های گوشی های همراه امروزی فاصله دارد. ما عکس هایی از SP3 را با Olympus XZ-1 مقایسه کردیم و متوجه اختلاف کیفیت رنگ دو دستگاه شدیم که در تصویر زیر به وضوح دیده می شود.تبلت استوک مایکروسافت سرفیس پرو 3 (Microsoft Surface Pro 3)

قلم سرفیس پرو ۳ مایکروسافت

شرکت N-Trig سازنده قلم سرفیس پرو ۳ بوده است که به مایکروسافت کمک کرده تا از صفحه نمایش با ضخامت نازکتری استفاده کند. این بدان معناست که به باتری (یک باتری AAA) نیاز دارد که در آن گنجانده شده است. همچنین در قسمت بالای قلم دو باتری سلولی ۳۱۹ میلی آمپر ساعتی وحود دارد که به طور جداگانه دکمه ها را تغذیه می کند. به عبارت دیگر قلم بدون این باتری ها کار می کند اما دکمه ها کار نمی کنند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این قلم در کل ۳ دکمه دارد. دکمه هایی روی بدنه و سر قلم پایت می شود. با فشار دادن دکمه ای که در سر قرار دارد شما می توانید دستگاه را روشن کنید و OneNote را به طور مستقیم راه اندازی می کند و با دو فشار یک عکس را به OneNote می فرستد. این گزینه باعث می شود که یادداشت برداری در Surface Pro 3 از همیشه راحت تر شود.

قلم ساخته شده توسط شرکت N-Trig در تست ها به اندازه کافی خوب عمل کرد. به عنوان مثال؛ دیجیتال سازی های غیر فعال مبتنی بر Wacom از حساسیت کمتری نسبت به قلم ساخته شده توسط شرکت N-Trig برخوردار هستند. به طو عملی به نظر می رسد که کشیدن قلم روی صفحه نمایش طبیعی تر است. این قلم سرفیس پرو ۳ از طراحی قلمی و ارگونومی برخوردار است. قلم همچنین از حرکت شناور پشتیبانی می کند، گرچه تاخیر کمی وجود دارد. استفاده از قلم روی صفحه نمایش بدون تاخیر رخ می دهد و حتی نتایجی بهتر از آنچه که در Surface Pro 2 شاهد بودیم را ارائه می دهد.

Type Cover سرفیس پرو ۳

به غیر از اینکه این تبلت مایکروسافت ویندوز ۸٫۱ نسخه ۶۴- بیتی را اجرا می کند، بزرگترین مزیت Surface Pro 3 در مقایسه با بسیاری از تبلت های قابل مقایسه، امکان وصل کردن کیبورد Type Cover است که به یک جزء مهم و اساسی در زمینه فروش Surface Pro 3 تبدیل شده است. وزن تایپ کاور ۲۹۸ گرم است که در مقایسه با سرفیس پرو ۲ حدود ۴۳ گرم سنگین تر است. با وصل کردن این کیبورد به تبلت وزن دستگاه به ۱٫۱۰۸ کیلوگرم می رسد که در مقابل وزن ۱٫۱۷۰ کیلوگرمی سرفیس پرو ۲ فقط ۶۲ گرم سبک تر است. اگر وزن آداپتور AC هم اضافه کنید کل وزن SP3 حدود ۱٫۳۱۲ کیلوگرم است در حالی که SP2 دارای وزن ۱٫۴۲ کیلوگرم است و این یعنی یک اختلاف ۱۰۸ گرمی.

همانطور که مشاهده می کنید وزن این کیبورد سبک تر و قابل حمل تر است؛ علاوه بر این دارای کلیدهای فیزیکی و نور پس زمینه است و اتصال و جدا کردن بسیار ساده ای دارد، بنابراین تجربه تایپ راحت تری را فراهم می آورد و به یک کیبورد تمام عیار نزدیک تر می شود. بدون شک این کیبورد بهترین تکرار از Type Cover در سرفیس پروهای امروزی است. اما علی رغم همه این مزایا هنوز نمی تواند با واقعیت سازگاری داشته باشد.

کیبورد ۹۰ درصد از پهنای کامل را دارد که منجر به قربانی شدن برخی از کلیدها می شود. با این وجود عدم وجود کانکتور باعث ایجاد تفاوت می شود و طراحی فضای بسیار کم بین کلیدها در نظر گرفته شده است. با فشردن کلیدها، دکمه ها تا عمق بسیار کمی فرو می روند که منجر به نتایج بسیار بهتر می شود. بازخورد و نیروی تحریک هر دو راحت هستند. کلیدهای مکان نمای بالا و پایین دارای اندازه نصف هستند. وقتی که از سرفیس پرو ۳ روی یک سطح صاف و جامد استفاده می کنید کار کردن با کیبورد بسیار راحت است اما هنگام استفاده از آن روی پاها ممکن است تا حدود ناپایداری را هنگام فشردن کلیدها احساس کنید.

تاچ پد

تاچ پد روی Surface Pro 3 ممکن است کوچک به نظر برسد اما واقعا قابلیت استفاده عالی دارد. به لطف افزایش اندازه عمودی تبلت نسبت به نسخه قبلی، فشای بیشتری برای استفاده از پد را در اختیار دارید. با وجود صفحه نمایش با کیفیت بالا، سطح تاچ پد به اندازی صاف هست که اسکرول های ساده را داشته باشید و دکمه های یکپارچه به مراتب بهتر باعث می شود که کلیک کردن ساده تر و بهتری داشته باشید. استفاده از ژست های حرکتی هم مشکل ساز نبود و در واقع همه چیز خوب به نظر می رسد.

صفحه نمایش

Surface Pro 3 دارای یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی براق IPS با رزولوشن ۲۱۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است که از تراکم پیکسل ۲۶۶٫۲۲ PPI استفاده می کند. در مقایسه با این دستگاه تبلت های سرفیس پرو و سرفیس پرو ۲ از تراکم پیکسل ۲۰۷٫۸۲ PPI پشتیبانی می کنند. این تراکم پیکسل بیشتر برای ارائه تصاویر شارپ و واضح کافیست. علاوه بر تراکم پیکسل، نسبت تصویر سرفیس پرو ۳ خود را به رخ SP و SP3 می کشد. به طور کلی تولید رنگ صفحه نمایش مناسب است. با میانگین روشنایی ۳۳۸ نیت و توزیع روشنایی عالی ۹۱ درصد، کنتراست صفحه نمایش خوب و مشاهده رنگ سیاه عمیق شما تصاویر خوبی را دریافت خواهید کرد.

پوشش رنگ sRGB که تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۳ ارائه می دهد ۷۹ درصد است در حالی که سرفیس پرو ۲ مقدار پوشش ۵۹ درصدی را ارائه می دهد. به همین خاطر استفاده از این دستگاه در صنایع هنری و عکاسی مناسب است. به لطف روشنایی نسبتا قوی، شما می توانید از سرفیس پرو ۳ حتی در بیرون از خانه هم استفاده کنید، گرچه نور مستقیم نور آفتاب می تواند می تواند لکه های ناشی از اثر انگشت روی صفحه نمایش را هویدا کند. زاویه دید IPS هیچ چیزی برای انتقاد باقی نمی گذارد.

لپ تاپ استوک

عملکرد تبلت Microsoft Surface Pro 3

گرچه در مقایسه با بسیاری از تبلت های مدرن با ۷۵ درصد وزن بیشتر (برای مثال iPad Air) سرفیس پرو ۳ به طور قابل توجهی بزرگتر است اما مقایسه ای از عملکرد سرفیس پرو ۳ با عملکرد دستگاه های آیفون و اندرویدی به سرعت این اختلاف را توجیه می کند. در قلب این تبلت از پردازنده اینتل که بر اساس معماری هزول (Haswell) ساخته شده است و یک سر و گردن بهتر از ره حل های ARM است قرار گرفته است و یکی از دلایل اصلی است که مایکروسافت با اطمینان بالایی به بازاریابی این تبلت به عنوان لپ تاپ پرداخته است. حتی رده پایین ترین دستگاه سرفیس که هنوز از یک پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتزی Core i3-4020Y استفاده می کندانرژی مصرفی ۱۱٫۵ وات را دارد که به مراتب بهتر از دستگاه های مجهز به A7 SoC اپل است. از طرف دیگر پردازنده Core i7-4650U می تواند سرعت توربو ۳٫۳ گیگاهرتز را ارائه دهد و انرزی مصرفی قابل توجیه ۱۵ وات را ارائه دهد. کانفیگ i3 فقط با ۴ گیگابایت رم ارائه می شود در حالی که مدل های i5 و i7 دارای ۴ یا ۸ گیگابایت رم هستند.

واحد مورد بررسی ما به پردازنده Core i5-4300U با سرعت ۱٫۹ تا ۲٫۹ گیگاهرتز و توان مصرفی ۱۵ وات و البته رم ۴ گیگابایتی مجهز است. حافظه رم LPDDR3 این پردازنده تقریبا دو برایر سریعتر از پردازنده i3-4020Y است اما با ختلاف انرژی مصرفی ۳٫۵ واتی همراه است.

پردازنده پردازنده i5-4300U می تواند با سرعت پایه ۱٫۹ گیگاهرتز تا سرعت توربو ۲٫۹ گیگاهرتز (برای یک هسته فعال) یا ۲٫۶ گیگاهرتز (برای دو هسته فعال) کار کند. عملکرد این سی پی یو نزدیک به پردازنده Ivy Bridge Core i7-3517U است. راه حل های مبتنی بر ARM در دستگاه های رقیب بخشی از عملکرد i5 را ارائه می دهند اما در ازای آن می توانند دستگاه هایی با خنک کننده منفعل را اشغال کنند در حالی که سرفیس پرو ۳ نیازی به استفاده از فن خنک کننده دارد.

عملکرد پردازنده تحت تاثیر گرما قرار می گیرد اما پردازنده گرافیکی کمتر تحت تاثیر قرار گرفت. برای مثال نتایج سرفیس پرو ۲ کمتر از سرفیس پرو ۳ بود. به طور مثال در بنچمارک wPrime 2.0 1024m سرفیس پرو ۳ امتیاز ۷۴۷ ثانیه را بدست آورد در حالی که سرفیس پرو ۲ امتیاز ۶۶۱ ثانیه را کسب کرد که در واقع یک اختلاف ۸۶ ثانیه ای را نشان می دهد. در بنچمارک wPrime 2.0 32m اما امتیاز کمی متفاوت بود سرفیس بوک ۳ امتیاز ۱۹٫۹ ثانیه ای و سرفیس بوک ۲ امتیاز ۲۰٫۹ ثانیه ای را کسب کرد.

همین روند برای سایر بنچمارک ها وجود داشت. برای مثال می توان به بنچمارک ۳DMark 11 Physics (SP3: 2635, SP2: 3143) اشاره کرد. اما شاید بهترین نمونه از همه این بنچمارک ها X264 باشد که اولین بار نتیجه ای معادل ۸۶٫۸۲ فریم در ثانیه را نمایش داد در حای که در آخرین اجرا به ۶۵٫۰۸ رسید. میانگین نتایج ما برای هر چهار تست ۷۵٫۵۲ فریم در ثانیه و ۱۳٫۴۷ فریم در ثانیه است که در واقع کمتر از ۸۴٫۷۳ فریم در ثانیه و ۱۶٫ ۳۲ فریم در ثانیه بدست آمده در لپ تاپ Latitude E7240 بود که از همان پردازنده استفاده می کند. چند نمونه کمکی دیگر در مورد تست پردازنده سرفیس پرو ۳ شامل ۳DMark 06 CPU (SP3: 3138, SP2: 3098), Cinebench R11.5 xCPU (SP3: 2.77, SP2: 2.51), and superPi 32m (SP3: 674 s, SP2: 722 s) می شود.

دستگاه های ذخیره سازی

سرفیس پرو ۳ عملکرد سیستم عالی خود را مدیون هارد SSD اینترنتالی است که دارد. یک هارد اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی Hynix HFS128G3 که در SP2 هم استفاده شد در این دستگاه وجود دارد. ما سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی را ۴۹۳٫۷۲ مگابایت در ثانیه و ۳۰۳٫۰۵ مگابایت در ثانیه ثبت کردیم و همچنین سرعت خواندن و نوشتن ۴K شامل ۳۵۸٫۳۴ مگابایت در ثانیه و ۲۱۵٫۰۴ مگابایت در ثانیه است. سایر گزینه های ذخیره سازی شامل اس اس دی ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی است و در مدل های رده پایین تر i3 یک هارد ظرفیت پایین ۶۴ گیگابایتی وجود دارد. مانند سایر قطعات اینترنال، هارد SSD داخل سرفیس پرو ۳ قابل تعویض نیست اما اگر کاربر به فضای ذخیره سازی نیاز داشته باشد می توانید از کارت حافظه SDXC استفاده کنید.

عملکرد پردازنده گرافیکی Surface Pro 3

پردازنده گرافیکی بسته به کانفیک انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال مدل Core i3 از کارت گرافیک Intel HD Graphics 4200 استفاده می کند در حالی که پردازنده i7 از HD Graphics 5000 استفاده می کند که دارای دو برابر واحد اجرایی و سرعت کلاک ۲۵۰ مگاهرتزی است.

محدودیت های حرارتی که در SP3 با آن روبرو شده ایم عملکرد پردازنده گرافیکی را بیش از هر گروه دیگری در بنچمارک ها تحت تاثیر قرار داده است درست مانند عملکرد پردازنده که هر چه بنچمارک طولانی تر و شدید تر باشد بدتر می شود. در بنچمارک ۳DMark 06 امتیاز ۵۶۴۰ حدود ۱۰ درصد کمتر از امتیاز ۶۲۵۳ سرفیس پرو ۲ است و نمره کل ۸۷۷ که در ۳DMark 11 ثبت شد ۱۱٫۵ درصد کمتر از امتیاز ۹۹۱ سرفیس پرو ۲ است. سر سخت ترین بنچمارک به ۳DMark Fire Strike بر می گردد که امتیاز ۴۹۳ را ارائه داد که ۲۴ درصد پایین تر از سرفیس پرو ۲ است.

در تست های بازی، نتایج متاسفانه چندان جالب نبود. در دو تست کوتاهی که با استفاده از بنچمارک های StarCraft II و BioShock Infinite انجام شد به نظر می رشد که امتیازات قابل قبولی برای پردازنده گرافیکی وجود دارد اما برای Diablo III اینگونه نبود چونکه به طور مداوم به منابع پردازنده گرافیکی بعد و قبل از هر اجرای بنچمارک نیاز دارد. ما برای Diablo III سرعت ۳۱ فریم در ثانیه را در تنظیمات کم ثبت کردیم که تقریبا ۴۰ درصد کمتر از سرفیس پرو ۲ بود. نکته مهمی که در اینجا می توان به آن پی برد این است که اگر شما قصد دارید از بازی های فشرده استفاده کنید بهتر است از سرفیس پرو ۲ استفاده کنید تا سرفیس پرو ۳٫

سطح سر و صدا

باور کردن این مسئله شاید کمی برای شما سخت باشد اما Surface Pro 3 در حقیقت یک دستگاه بدون سر و صدا است. وقتی که دستگاه تحت فشار قرار می گیرد می تواند سطح سر و صدای ۴۴٫۴ دسیبلی را ایجاد کند در حالی که زمانی که زیر بار متوسط است این سطح سر و صدا به ۳۱٫۹ دسیبل می رسد.

گرم شدن تبلت مایکروسافت Surface Pro 3

سرفیس پرو ۳ زمانی که در حالت بیکار است می توانید به دمای ۳۴ درجه سانتیگراد برسد اما وقت که تحت بار قرار می گیرد به سرعت گرم می شود و به دمای متوسط ۴۰٫۲ درجه سانتیگراد و حداکثر ۴۱٫۴ درجه سانتیگراد دست پیدا می کند. گرمترین منطقه را می توان در نزدیکی اگزوز که در یک چهارم بالای دستگاه قرار دارد انتساب داد که دارای دمای ۴۵٫۲ درجه سانتیگراد است.

در طول تست فشار پردازنده به سرعت کلاک ۱٫۹ گیگاهرتز دست پیدا می کند که فرکانس پایه برای i5-4300U است. این محدودیت گرمایی همچنین باعث می شود که پردازنده گرافیکی به سرعت ۸۵۰ مگاهرتز برسد و بعد از چند دقیقه به محدوده ۴۵۰ تا ۶۰۰ مگاهرتز کاهش پیدا می کند. نیازی به گفتن نیست که فشار ترکیبی بدترین شرایط را ایجاد می کند در حالی که پردازنده گرافیکی به سرعت ۵۰۰ مگاهرتز می رسد پردازنده هم تا ۸۰۰ مگاهرتز کاهش پیدا می کند. همه اینها یک نتیجه را ایجاد می کند، اگر شما به دنبال خرید تبلت برای انجام کارهای سنگین هستید؛ سرفیس پرو ۳ بهترین گزینه نیست.

اسپیکرها

اسپیکرهای Surface Pro 3 کاملا واضح بوده و قادر به تولید حجم نسبتا معقولی از صدا می باشد. پردازش دالبی در اینجا کمی تغییر می کند اگر چه، به طور واضح فرکانس های پایین هنوز مشکل دارند.

عمر باتری تبلت سرفیس پرو ۳

برای مطالعه متن به سایت اراک استوک مراجعه کنید.

تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۳ (Microsoft Surface Pro 3) با طراحی مجددی روبرو بوده است. این دستگاه سرفیس مایکروسافت نازک تر، سبک تر و حتی متنوع تر از قبل شده است. آیا Surface Pro 3 می تواند جانشینی برای لپ تاپ های مدرن شود؟

لپ تاپ استوک

اگر قبلا تبلت سرفیس پرو ۲ (Surface Pro 2) را بررسی کرده باشید متوجه نقاط قوتی همچون تطبیق پذیری، کارایی، صفحه نمایش و کیفیت ساخت و قلم دیجیتایزر و غیره شده اید اما وزن آن تا حدودی سنگین است و قسمت زیر آن داغ می شود و مهمتر از همه وقتی هم که لوازم جانبی همراه آن را برای خرید در نظر می گیرید قیمت بالا می رود. شاید هیچ وقت بازخورد محدود کلیدهای آن را هم دوست نداشته باشید. هیچ سرفیسی تا به امروز دستگاهی بزرگ برای استفاده روی پاها نبوده است و مسلما یکی از قابلیت های مهم که می تواند گزینه ای برای جایگزین شدن لپ تاپ ها باشد را هم چندان از دست نداده است.

با توجه به این گفته ها شاید از خودمان سوال کنیم که چه چیزی باعث جذاب شدن این تبلت های مایکروسافت شده است. گرچه عملکرد لپ تاپ ها بسیار ارزشمند هستند اما تبلت های که توسط مایکروسافت طراحی شده اند به قدری هوشمند طراحی شده اند که می توانند با اولترابوک ها وارد رقابت شود. بنابراین ممکن است ایجاد یک تحول کاربردی اکثر نقص های مدل های قبلی را بر طرف کند. به این ترتیب مایکروسافت با تولید تبلت سرفیس پرو ۳ که دارای وزنی حدود ۱۰ درصد سبک تر، صفحه نمایش ۱٫۴ اینچ بزرگتر (با وضوح ۳۳ درصد بیشتر و نسبت تصویر ۲:۳) و طراحی مجدد کاملا ارگونومی تا حدودی توانسته است بر معایب تبلت سرفیس پرو ۲ فائق آید. با وجود اینکه هنوز چیپست و پیکربندی یکسانی دارد، اما نوید دهنده عمر باتری بهتر است.

برای تایید این گفته ها ما در این بخش از محصولات آراک استوک مدل تبلت سرفیس پرو ۳ که به پردازنده Core i5-4300U اینتل، ۴ گیگابایت رم دو کاناله مجهز است را مورد بررسی قرار خواهیم دارد.

بدنه تبلت Surface Pro 3

Surface Pro 3 هنوز هم یکی از جدیدترین طراحی های اطراف ما را دارد. این دستگاه از یک پوشش منیزیمی زیبا و محکم برخوردار است و به جای وزن ۹۱۵ گرمی که قبلا وجود داشت دارای ۸۱۰ گرم وزن می باشد. این کاهش وزن و طراحی زیبا می توانند احساس رضایت شما را به سادگی جلب کنند. از اسلات های ظریف تا پورت ها و دکمه ها که با دقت بالایی در مناسبترین جا قرار گرفته اند موجب شده اند که یک دستگاه قابل توجه در کلاس خود را شاهد باشید.

گرچه سرفیس پرو ۳ قابل حمل تر از سرفیس پرو ۲ است اما در ابتدا ابعاد آن ممکن است شما را غافلگیر کند. در حالی که سرفیس پرو ۲ (SP2) از صفحه نمایش ۱۰٫۶ اینچی با نسبت تصویر ۹:۱۶ استفاده می کند. سرفیس پرو ۳ (SP3) از صفحه نمایش بزرگتر ۱۲ اینچ و نسبت تصویر ۲:۳ استفاده می کند. این تبلت مایکروسافت همچنین دارای ابعاد ۲۹۲٫۱×۲۰۱٫۵ میلیمتر است که نسبت به سرفیس پرو ۲ که دارای ابعاد ۲۷۵×۱۷۳ میلیمتر است ابعاد بیشتری را ارائه می دهد اما با این وجود ضخامت آن به طور قابل توجهی (حدود ۳۳ درصد) کاهش پیدا کرده است چون که ضخامت ۹٫۱ میلیمتری آن نسبت به ضخامت ۱۴ میلیمتری سرفیس پرو ۲ بسیار کمتر است. در کل این میزان ابعاد نسبت به صفحه نمایش بزرگتری که وجود دارد قابل توجه است و باعث شده باریکترین تبلت مایکروسافت را در اختیار داشته باشید.بدنه به طور کامل دوباره طراحی شده است تا بتواند اولین تفاوت عمده خود را ایجاد کند. شما می توانید شاهد استفاده از فلز سیاه و خاکستری مایل به نقره ای را در رنگ بندی دستگاه باشید. طراحی جدید استند که Kickstand نامیده می شود نیز بسیار متنوع تر از گذشته است، در حالی که Kickstand سرفیس پروهای قبلی مخصوصا SP2 فقط از دو موقعیت متفاوت پشتیبانی می کنند Surface Pro 3 می تواند از زاویه ۳۵ درجه تا تقریبا ۱۴۵ درجه باز شود.

انجام این کار از طریق یک مجموعه بسیار سفت و سخت از لولاها که بعد از اولین ارزیابی تقریبا به نظر می رسد بیش از حد سفت است انجام می شود و گاهی به نظر می رسد که این دستگاه قرار نیست باز شود. یک نوار کوچک فلزی مسطح در امتداد دو انتهای پایه Kickstand به پایین کشیده شده است که باعث ایجاد پایداری و محافظت بیشتر برای لبه های فلزی می شود. همه اینها نشان دهنده یک مهندسی دقیق است که باعث شده است این دستگاه بسیار جذاب از فناوری های مدرن استفاده کند.

اگر جایی از دستگاه وجود دارد که تحت ستم واقع شده باشد نگهداری دستگاه است. سرفیس پرو ۳ در اینجا هیچ پیشرفتی نداشته است. این همان موضوعی است که باعث می شود تعمیر و ارتقاء مانند نسخه قبلی امری غیر ممکن تلقی شود. یک نکته دیگر که در مورد طراحی وجود دارد عملکرد مبتنی روی پا است. نوار فلزی فوق الذکر هنگام قرار دادن تبلت روی یک سطح صاف می ایستد اما برای قرار گرفتن روی پاها مشکلاتی را ایجاد می کند.

اتصالات Surface Pro 3

در زمینه اتصالات باید گفت که دستگاه Surface Pro3 نسبت به نسخه قبلی تغییر چندانی نداشته است. در قسمت پایین دستگاه پورت استیشن Doking را مشاهده می کنید در حالی که در قسمت بالا دکمه پاور قرار گرفته است. در سمت چپ راکر صدا و پورت کومبو صدای ۳٫۵ میلیمتری قرار گرفته که برای اتصال هدفون و میکروفون می توانید از آن استفاده کنید، در سمت راست هم پورت شارژ، پورت USB 3.0، پورت Mini-DisplayPort؛ کارت خوان SDXC که در زیر kickstand قرار گرفته است را می توانید پیدا کنید.

گرچه سرفیس پرو ۳ به گونه ای طراحی شده است که جدا از لوازم جانبی بهترین کار را داشته باشد، اما پورت Doking تغییر نکرده و بنابراین Type Cover قدیمی شما هنوز قابل استفاده است. از طرف دیگر ما می توانیم دستگاه های ذخیره سازی اکسترنال USB 3.0 را به سرفیس پرو ۳ مایکروسافت وصل کنیم و قدرت کافی برای استفاده از هاردهای قابل حمل را در اختیار داشته باشیم.

ارتباطات

Surface Pro 3 دارای یک کنترلر شبکه Marvell AVASTAR Wireless-AC 2×2 است که دارای بلوتوث ادغام شده نسخه ۴٫۰ است. ما سرعت اتصال و عملکرد واقعی و همچنین قابل اطمینان را در فواصل مختلفی از روتر ایسوس مدل RT-AC68U و همچنین روتر تی پی لینک تجربه کردیم. لپ تاپ دل مدل Dell Latitude E7440 که همراه با Intel Dual Band Wireless-AC 7260 است سرعت اتصال مشابه با سرفیس پرو ۳ را ارائه می دهد و قابلیت اطمینان هرگز مشکل ساز نبوده است.

با وجود ایتکه تنها پورت USB موجود را استفاده می کند اما میاکروسافت نسخه جدیدی از آداپتور سرفیس اترنت را به فروش می رساند که حداکثر سرعت اتصال ۱ گیگابیت در ثانیه را در اختیار شما قرار می دهد گرچه با کمی جستجو می توانید گزینه های دیگری که دارای هزینه کمتری هستند را هم پیدا کنید.

تبلت مایکروسافت سرفیس ۳ پرو دارای دو دوربین است که هر کدام از وضوح ۵ مگاپیکسل پشتیبانی می کنند، که یکی در جلو و یکی هم در پشت دستگاه واقع شده است. در مقایسه با دوربین های با رزولوشن ۷۲۰p مدل قبلی؛ این دوربین ها عالی هستند اما در واقع از نظر کیفیت با بسیاری از دوربین های گوشی های همراه امروزی فاصله دارد. ما عکس هایی از SP3 را با Olympus XZ-1 مقایسه کردیم و متوجه اختلاف کیفیت رنگ دو دستگاه شدیم که در تصویر زیر به وضوح دیده می شود.تبلت استوک مایکروسافت سرفیس پرو 3 (Microsoft Surface Pro 3)

قلم سرفیس پرو ۳ مایکروسافت

شرکت N-Trig سازنده قلم سرفیس پرو ۳ بوده است که به مایکروسافت کمک کرده تا از صفحه نمایش با ضخامت نازکتری استفاده کند. این بدان معناست که به باتری (یک باتری AAA) نیاز دارد که در آن گنجانده شده است. همچنین در قسمت بالای قلم دو باتری سلولی ۳۱۹ میلی آمپر ساعتی وحود دارد که به طور جداگانه دکمه ها را تغذیه می کند. به عبارت دیگر قلم بدون این باتری ها کار می کند اما دکمه ها کار نمی کنند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این قلم در کل ۳ دکمه دارد. دکمه هایی روی بدنه و سر قلم پایت می شود. با فشار دادن دکمه ای که در سر قرار دارد شما می توانید دستگاه را روشن کنید و OneNote را به طور مستقیم راه اندازی می کند و با دو فشار یک عکس را به OneNote می فرستد. این گزینه باعث می شود که یادداشت برداری در Surface Pro 3 از همیشه راحت تر شود.

قلم ساخته شده توسط شرکت N-Trig در تست ها به اندازه کافی خوب عمل کرد. به عنوان مثال؛ دیجیتال سازی های غیر فعال مبتنی بر Wacom از حساسیت کمتری نسبت به قلم ساخته شده توسط شرکت N-Trig برخوردار هستند. به طو عملی به نظر می رسد که کشیدن قلم روی صفحه نمایش طبیعی تر است. این قلم سرفیس پرو ۳ از طراحی قلمی و ارگونومی برخوردار است. قلم همچنین از حرکت شناور پشتیبانی می کند، گرچه تاخیر کمی وجود دارد. استفاده از قلم روی صفحه نمایش بدون تاخیر رخ می دهد و حتی نتایجی بهتر از آنچه که در Surface Pro 2 شاهد بودیم را ارائه می دهد.

Type Cover سرفیس پرو ۳

به غیر از اینکه این تبلت مایکروسافت ویندوز ۸٫۱ نسخه ۶۴- بیتی را اجرا می کند، بزرگترین مزیت Surface Pro 3 در مقایسه با بسیاری از تبلت های قابل مقایسه، امکان وصل کردن کیبورد Type Cover است که به یک جزء مهم و اساسی در زمینه فروش Surface Pro 3 تبدیل شده است. وزن تایپ کاور ۲۹۸ گرم است که در مقایسه با سرفیس پرو ۲ حدود ۴۳ گرم سنگین تر است. با وصل کردن این کیبورد به تبلت وزن دستگاه به ۱٫۱۰۸ کیلوگرم می رسد که در مقابل وزن ۱٫۱۷۰ کیلوگرمی سرفیس پرو ۲ فقط ۶۲ گرم سبک تر است. اگر وزن آداپتور AC هم اضافه کنید کل وزن SP3 حدود ۱٫۳۱۲ کیلوگرم است در حالی که SP2 دارای وزن ۱٫۴۲ کیلوگرم است و این یعنی یک اختلاف ۱۰۸ گرمی.

همانطور که مشاهده می کنید وزن این کیبورد سبک تر و قابل حمل تر است؛ علاوه بر این دارای کلیدهای فیزیکی و نور پس زمینه است و اتصال و جدا کردن بسیار ساده ای دارد، بنابراین تجربه تایپ راحت تری را فراهم می آورد و به یک کیبورد تمام عیار نزدیک تر می شود. بدون شک این کیبورد بهترین تکرار از Type Cover در سرفیس پروهای امروزی است. اما علی رغم همه این مزایا هنوز نمی تواند با واقعیت سازگاری داشته باشد.

کیبورد ۹۰ درصد از پهنای کامل را دارد که منجر به قربانی شدن برخی از کلیدها می شود. با این وجود عدم وجود کانکتور باعث ایجاد تفاوت می شود و طراحی فضای بسیار کم بین کلیدها در نظر گرفته شده است. با فشردن کلیدها، دکمه ها تا عمق بسیار کمی فرو می روند که منجر به نتایج بسیار بهتر می شود. بازخورد و نیروی تحریک هر دو راحت هستند. کلیدهای مکان نمای بالا و پایین دارای اندازه نصف هستند. وقتی که از سرفیس پرو ۳ روی یک سطح صاف و جامد استفاده می کنید کار کردن با کیبورد بسیار راحت است اما هنگام استفاده از آن روی پاها ممکن است تا حدود ناپایداری را هنگام فشردن کلیدها احساس کنید.

تاچ پد

تاچ پد روی Surface Pro 3 ممکن است کوچک به نظر برسد اما واقعا قابلیت استفاده عالی دارد. به لطف افزایش اندازه عمودی تبلت نسبت به نسخه قبلی، فشای بیشتری برای استفاده از پد را در اختیار دارید. با وجود صفحه نمایش با کیفیت بالا، سطح تاچ پد به اندازی صاف هست که اسکرول های ساده را داشته باشید و دکمه های یکپارچه به مراتب بهتر باعث می شود که کلیک کردن ساده تر و بهتری داشته باشید. استفاده از ژست های حرکتی هم مشکل ساز نبود و در واقع همه چیز خوب به نظر می رسد.

صفحه نمایش

Surface Pro 3 دارای یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی براق IPS با رزولوشن ۲۱۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است که از تراکم پیکسل ۲۶۶٫۲۲ PPI استفاده می کند. در مقایسه با این دستگاه تبلت های سرفیس پرو و سرفیس پرو ۲ از تراکم پیکسل ۲۰۷٫۸۲ PPI پشتیبانی می کنند. این تراکم پیکسل بیشتر برای ارائه تصاویر شارپ و واضح کافیست. علاوه بر تراکم پیکسل، نسبت تصویر سرفیس پرو ۳ خود را به رخ SP و SP3 می کشد. به طور کلی تولید رنگ صفحه نمایش مناسب است. با میانگین روشنایی ۳۳۸ نیت و توزیع روشنایی عالی ۹۱ درصد، کنتراست صفحه نمایش خوب و مشاهده رنگ سیاه عمیق شما تصاویر خوبی را دریافت خواهید کرد.

پوشش رنگ sRGB که تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۳ ارائه می دهد ۷۹ درصد است در حالی که سرفیس پرو ۲ مقدار پوشش ۵۹ درصدی را ارائه می دهد. به همین خاطر استفاده از این دستگاه در صنایع هنری و عکاسی مناسب است. به لطف روشنایی نسبتا قوی، شما می توانید از سرفیس پرو ۳ حتی در بیرون از خانه هم استفاده کنید، گرچه نور مستقیم نور آفتاب می تواند می تواند لکه های ناشی از اثر انگشت روی صفحه نمایش را هویدا کند. زاویه دید IPS هیچ چیزی برای انتقاد باقی نمی گذارد.

لپ تاپ استوک

عملکرد تبلت Microsoft Surface Pro 3

گرچه در مقایسه با بسیاری از تبلت های مدرن با ۷۵ درصد وزن بیشتر (برای مثال iPad Air) سرفیس پرو ۳ به طور قابل توجهی بزرگتر است اما مقایسه ای از عملکرد سرفیس پرو ۳ با عملکرد دستگاه های آیفون و اندرویدی به سرعت این اختلاف را توجیه می کند. در قلب این تبلت از پردازنده اینتل که بر اساس معماری هزول (Haswell) ساخته شده است و یک سر و گردن بهتر از ره حل های ARM است قرار گرفته است و یکی از دلایل اصلی است که مایکروسافت با اطمینان بالایی به بازاریابی این تبلت به عنوان لپ تاپ پرداخته است. حتی رده پایین ترین دستگاه سرفیس که هنوز از یک پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتزی Core i3-4020Y استفاده می کندانرژی مصرفی ۱۱٫۵ وات را دارد که به مراتب بهتر از دستگاه های مجهز به A7 SoC اپل است. از طرف دیگر پردازنده Core i7-4650U می تواند سرعت توربو ۳٫۳ گیگاهرتز را ارائه دهد و انرزی مصرفی قابل توجیه ۱۵ وات را ارائه دهد. کانفیگ i3 فقط با ۴ گیگابایت رم ارائه می شود در حالی که مدل های i5 و i7 دارای ۴ یا ۸ گیگابایت رم هستند.

واحد مورد بررسی ما به پردازنده Core i5-4300U با سرعت ۱٫۹ تا ۲٫۹ گیگاهرتز و توان مصرفی ۱۵ وات و البته رم ۴ گیگابایتی مجهز است. حافظه رم LPDDR3 این پردازنده تقریبا دو برایر سریعتر از پردازنده i3-4020Y است اما با ختلاف انرژی مصرفی ۳٫۵ واتی همراه است.

پردازنده پردازنده i5-4300U می تواند با سرعت پایه ۱٫۹ گیگاهرتز تا سرعت توربو ۲٫۹ گیگاهرتز (برای یک هسته فعال) یا ۲٫۶ گیگاهرتز (برای دو هسته فعال) کار کند. عملکرد این سی پی یو نزدیک به پردازنده Ivy Bridge Core i7-3517U است. راه حل های مبتنی بر ARM در دستگاه های رقیب بخشی از عملکرد i5 را ارائه می دهند اما در ازای آن می توانند دستگاه هایی با خنک کننده منفعل را اشغال کنند در حالی که سرفیس پرو ۳ نیازی به استفاده از فن خنک کننده دارد.

عملکرد پردازنده تحت تاثیر گرما قرار می گیرد اما پردازنده گرافیکی کمتر تحت تاثیر قرار گرفت. برای مثال نتایج سرفیس پرو ۲ کمتر از سرفیس پرو ۳ بود. به طور مثال در بنچمارک wPrime 2.0 1024m سرفیس پرو ۳ امتیاز ۷۴۷ ثانیه را بدست آورد در حالی که سرفیس پرو ۲ امتیاز ۶۶۱ ثانیه را کسب کرد که در واقع یک اختلاف ۸۶ ثانیه ای را نشان می دهد. در بنچمارک wPrime 2.0 32m اما امتیاز کمی متفاوت بود سرفیس بوک ۳ امتیاز ۱۹٫۹ ثانیه ای و سرفیس بوک ۲ امتیاز ۲۰٫۹ ثانیه ای را کسب کرد.

همین روند برای سایر بنچمارک ها وجود داشت. برای مثال می توان به بنچمارک ۳DMark 11 Physics (SP3: 2635, SP2: 3143) اشاره کرد. اما شاید بهترین نمونه از همه این بنچمارک ها X264 باشد که اولین بار نتیجه ای معادل ۸۶٫۸۲ فریم در ثانیه را نمایش داد در حای که در آخرین اجرا به ۶۵٫۰۸ رسید. میانگین نتایج ما برای هر چهار تست ۷۵٫۵۲ فریم در ثانیه و ۱۳٫۴۷ فریم در ثانیه است که در واقع کمتر از ۸۴٫۷۳ فریم در ثانیه و ۱۶٫ ۳۲ فریم در ثانیه بدست آمده در لپ تاپ Latitude E7240 بود که از همان پردازنده استفاده می کند. چند نمونه کمکی دیگر در مورد تست پردازنده سرفیس پرو ۳ شامل ۳DMark 06 CPU (SP3: 3138, SP2: 3098), Cinebench R11.5 xCPU (SP3: 2.77, SP2: 2.51), and superPi 32m (SP3: 674 s, SP2: 722 s) می شود.

دستگاه های ذخیره سازی

سرفیس پرو ۳ عملکرد سیستم عالی خود را مدیون هارد SSD اینترنتالی است که دارد. یک هارد اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی Hynix HFS128G3 که در SP2 هم استفاده شد در این دستگاه وجود دارد. ما سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی را ۴۹۳٫۷۲ مگابایت در ثانیه و ۳۰۳٫۰۵ مگابایت در ثانیه ثبت کردیم و همچنین سرعت خواندن و نوشتن ۴K شامل ۳۵۸٫۳۴ مگابایت در ثانیه و ۲۱۵٫۰۴ مگابایت در ثانیه است. سایر گزینه های ذخیره سازی شامل اس اس دی ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی است و در مدل های رده پایین تر i3 یک هارد ظرفیت پایین ۶۴ گیگابایتی وجود دارد. مانند سایر قطعات اینترنال، هارد SSD داخل سرفیس پرو ۳ قابل تعویض نیست اما اگر کاربر به فضای ذخیره سازی نیاز داشته باشد می توانید از کارت حافظه SDXC استفاده کنید.

عملکرد پردازنده گرافیکی Surface Pro 3

پردازنده گرافیکی بسته به کانفیک انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال مدل Core i3 از کارت گرافیک Intel HD Graphics 4200 استفاده می کند در حالی که پردازنده i7 از HD Graphics 5000 استفاده می کند که دارای دو برابر واحد اجرایی و سرعت کلاک ۲۵۰ مگاهرتزی است.

محدودیت های حرارتی که در SP3 با آن روبرو شده ایم عملکرد پردازنده گرافیکی را بیش از هر گروه دیگری در بنچمارک ها تحت تاثیر قرار داده است درست مانند عملکرد پردازنده که هر چه بنچمارک طولانی تر و شدید تر باشد بدتر می شود. در بنچمارک ۳DMark 06 امتیاز ۵۶۴۰ حدود ۱۰ درصد کمتر از امتیاز ۶۲۵۳ سرفیس پرو ۲ است و نمره کل ۸۷۷ که در ۳DMark 11 ثبت شد ۱۱٫۵ درصد کمتر از امتیاز ۹۹۱ سرفیس پرو ۲ است. سر سخت ترین بنچمارک به ۳DMark Fire Strike بر می گردد که امتیاز ۴۹۳ را ارائه داد که ۲۴ درصد پایین تر از سرفیس پرو ۲ است.

در تست های بازی، نتایج متاسفانه چندان جالب نبود. در دو تست کوتاهی که با استفاده از بنچمارک های StarCraft II و BioShock Infinite انجام شد به نظر می رشد که امتیازات قابل قبولی برای پردازنده گرافیکی وجود دارد اما برای Diablo III اینگونه نبود چونکه به طور مداوم به منابع پردازنده گرافیکی بعد و قبل از هر اجرای بنچمارک نیاز دارد. ما برای Diablo III سرعت ۳۱ فریم در ثانیه را در تنظیمات کم ثبت کردیم که تقریبا ۴۰ درصد کمتر از سرفیس پرو ۲ بود. نکته مهمی که در اینجا می توان به آن پی برد این است که اگر شما قصد دارید از بازی های فشرده استفاده کنید بهتر است از سرفیس پرو ۲ استفاده کنید تا سرفیس پرو ۳٫

سطح سر و صدا

باور کردن این مسئله شاید کمی برای شما سخت باشد اما Surface Pro 3 در حقیقت یک دستگاه بدون سر و صدا است. وقتی که دستگاه تحت فشار قرار می گیرد می تواند سطح سر و صدای ۴۴٫۴ دسیبلی را ایجاد کند در حالی که زمانی که زیر بار متوسط است این سطح سر و صدا به ۳۱٫۹ دسیبل می رسد.

گرم شدن تبلت مایکروسافت Surface Pro 3

سرفیس پرو ۳ زمانی که در حالت بیکار است می توانید به دمای ۳۴ درجه سانتیگراد برسد اما وقت که تحت بار قرار می گیرد به سرعت گرم می شود و به دمای متوسط ۴۰٫۲ درجه سانتیگراد و حداکثر ۴۱٫۴ درجه سانتیگراد دست پیدا می کند. گرمترین منطقه را می توان در نزدیکی اگزوز که در یک چهارم بالای دستگاه قرار دارد انتساب داد که دارای دمای ۴۵٫۲ درجه سانتیگراد است.

در طول تست فشار پردازنده به سرعت کلاک ۱٫۹ گیگاهرتز دست پیدا می کند که فرکانس پایه برای i5-4300U است. این محدودیت گرمایی همچنین باعث می شود که پردازنده گرافیکی به سرعت ۸۵۰ مگاهرتز برسد و بعد از چند دقیقه به محدوده ۴۵۰ تا ۶۰۰ مگاهرتز کاهش پیدا می کند. نیازی به گفتن نیست که فشار ترکیبی بدترین شرایط را ایجاد می کند در حالی که پردازنده گرافیکی به سرعت ۵۰۰ مگاهرتز می رسد پردازنده هم تا ۸۰۰ مگاهرتز کاهش پیدا می کند. همه اینها یک نتیجه را ایجاد می کند، اگر شما به دنبال خرید تبلت برای انجام کارهای سنگین هستید؛ سرفیس پرو ۳ بهترین گزینه نیست.

اسپیکرها

اسپیکرهای Surface Pro 3 کاملا واضح بوده و قادر به تولید حجم نسبتا معقولی از صدا می باشد. پردازش دالبی در اینجا کمی تغییر می کند اگر چه، به طور واضح فرکانس های پایین هنوز مشکل دارند.

عمر باتری تبلت سرفیس پرو ۳

برای مطالعه متن به سایت اراک استوک مراجعه کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 116
  • بازدید کلی : 5560
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه